Пилатес с Реформър при сколиоза

Пилатес с Реформър при сколиоза

Сколиозата е деформация на гръбначния стълб, която, ако не се лекува, може да причини трайно увреждане. Toзи вид гpъбнaчнo изĸpивявaнe мoжe дa ce пoяви oщe в мнoгo paннa възpacт. Πpичинитe ca мнoгo, ĸaĸтo вpoдeни, тaĸa и пpидoбити. B paнeн cтaдий cĸoлиoзaтa e нaпълнo лeчимa, кaтo зa лeчeниeтo и зaдължитeлнo тpябвa дa ce cтapтиpa c пoдxoдящa aĸтивнocт.

Упражнения, които укрепват основните мускули на гърба подобряват стойката, формират нормална мускулна маса без увеличаване на обема и развиват гъвкавост могат да предотвратят бъдещи усложнения и развитието на сколиоза от по-напреднал стадии. Тpeниpoвĸи, ĸoитo дa нaтoвapвaт eднaтa cтpaнa нa тялoтo пoвeчe са абсолютно противопоказни в случая.

Упражненията по Пилатес имат благоприятен ефект върху хора с установена диагноза сколиоза. Комплектът от упражнения на Пилатес е щадящ към тялото и има доказано положително влияние върху коригирането и изправянето на стойката и гръбнака. Тренировките с уреда Реформър помагат за правилното проектиране на натоварването върху тялото и нямат противопоказания. По-мекият и гладък ефект върху тялото елиминира прекомерното натоварване, освен това помага за облекчаване на мускулното напрежение и болка, заради елементите на стречинг в упражненията.

Сколиозата може да бъде придружена от болка и скованост, причинени от неправилната позиция на гръбнака. Чрез подобряване на гъвкавостта в засегнатите области, Пилатес Реформър може да намали тези дискомфорти. Той облекчава напрежението, стреса и болките в мускулите.

Тренировките с Реформър укрепват центъра на тялото  – мускулите, които поддържат гръбначния ви стълб в правилна позиция. Наличието на здрав център осигурява допълнителна опора на гръбнака. Упражненията стимулират по-малко активните зони да се движат и укрепват отслабналите мускули.

След няколко сесии ще се появят осезаеми и видими резултати:

  • кръвообращението ще се подобри, което веднага ще повлияе на общото благосъстояние;
  • мускулите ще станат меки, еластични и гъвкави;
  • гърбът ще бъде значително укрепен, стойката ще се подобри;
  • естествената мобилност ще се появи в ставите.
  • облекчаване на болките в гърба;
  • ще изглеждате и ще се чувствате по-добре.

 

Пилатесът не може да лекува сколиоза в напреднал стадии, както всяка друга медицинска или физиологична техника. Но упражненията ще повлияят положително на симптомите и хода на заболяването, ще забавят или напълно ще изключат неговото развитие.

Всяко упражнение може да ви бъде от полза или вреда. Сколиозата може да бъде много чувствителна към различни движения и упражнения поради позиционирането на гръбначния стълб и стягането на мускулите. Ето защо е важно вашата тренировка да се наблюдава от квалифициран инструктор-кинезитерапевт, който е запознат със сколиозата.