Пилатес – ефективен метод при болки в гърба, кръста и шията.

Пилатес – ефективен метод при болки в гърба, кръста и шията.

 

 

Какво е това за Пилатес и как помага за облекчаване на болката в гърба?

 

Това, което прави Пилатес толкова ефективен е, че той работи върху основните мускулни дисбаланси в тялото, които водят до болки в гърба, кръста и шията. Проблеми като слабо развита мускулатура, нестабилност на таза, мускулен дисбаланс и неправилна стойка влияят на здравето. Методът на Пилатес е фокусиран върху правилната позиция на тялото и как отделните компоненти на тялото са подравнени един спрямо друг.

Неправилната стойка води до неправилно разпределение на тежестта на тялото, което причинява неравномерен натиск върху гръбначния стълб и ставите в статично или динамично състояние, което причинява болки в засегнатите зони.  Мускулатурата около гръбначния стълб и таза поддържа правилната позиция на гръбнака и развиването на тези мускули и е от съществено значение за качеството ни на живот.

Упражненията по Пилатес представляват плавни и хармонични движения с умерена тежест, които развиват равномерно всички мускули на тялото с основен фокус върху центъра/ядрото на тялото. Центъра на тялото включва мускулите на гърба, кръста, седалището, тазовото дъно и коремните мускули.

Здравия център на тялото отговаря за правилната стойка, липсата на която е в основата на всички болки в гърба, кръста и шията. Здравия център означава, че всички мускули на тялото са силни, гъвкави и работят заедно, за да поддържат и стабилизират гръбначния стълб.

Пилатес развива малките мускулни групи, намиращи се по-дълбоко под повърхностната на големите мускулни групи, които са по-малко видими, но са от  изключителна важност за стойката на тялото. Докато много форми на упражнения се съсредоточават върху развиването на големите повърхностни мускули, Пилатес тренира тялото така, че всички основни мускули да работят заедно, за да поддържат и стабилизират гърба.

 

… единственото ръководство за истинската ви възраст не се крие в годините или как мислите, че се чувствате, но от гъвкавостта на гръбнака ви …

 

Основателя на метода Джоузеф Пилатес, е казал:

“Човек е толкова млад, колкото е гъвкав гръбнака му. Ако гръбнака ти скован на 30 години, ти си стар; ако е напълно гъвкав на 60, вие сте млад”.

Здравият гръбнак може да се движи свободно напред и назад, да се огъва на страни посредством многобройните му прешлени. С развитието на ядрото, мускулите на гърба се научават да работят в хармония с коремните мускули, като образуват защитна опора за гръбначния стълб, което увеличава потенциалния диапазон на движение на гръбначния стълб. Пилатес упражненията са лесни за модифициране, така че да можем да развиваме гъвкавостта на гръбначния стълб със собствено темпо. Това е едно от нещата което отличава Пилатес и което го прави подгодящ за хора с различни увреждания на гръбнака и болки в гърба.

 

Пилатес повишава информираността за тялото.

 

Независимо дали причината за болката е от травма или както често се случва, кулминацията в последиците от лошата поза и неефективните навици на движение, болката в гърба е посланник, който ни уведомява, че трябва да обърнем повече внимание на това как живеем и се грижим за тялото ни. 

Методът на Пилатес е упражняване на цялото внимание. Не можете да правите Пилатес, без да сте напълно наясно с подреждането и енергията, която носите на движението. Този вид практика за осведоменост е изключително мощен за хората с болки в гърба, защото ние не само подобряваме физическото функциониране, но като повишаваме осведомеността, ние се движим отвъд физическите и психически модели, които болката в гърба може да създаде и се създава пространство за положителна промяна.

Болката в гърба може да има много причинители и Пилатес би могло да не е подходящо за всеки тип заболяване. Ако имате тежка или хронична болка в гърба, моля, консултирайте се с лекар-физиотерапевт преди да започнете с Пилатес.

 

Нашия екип от сертифицирани треньори, кинезитерапевти и рехабилитатори ще ви помогне да се избавите от болката и да се движите свободно, без ограничения.